نکاتی که در هنگام خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه باید مد نظر داشته باشیم

نکاتی که در هنگام خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه باید مد نظر داشته باشیم


همانطور که اطلاع دارید، لباسها معمولا در سایزهای نرمال تولید و در بازار بفروش می رسند. در این بین فروشگاه هایی به طور اختصاصی برای افرادی که فرم اندام آنها درشت می باشد و اصطلاحاً پلاس سایز گفته می شوند، لباس سایز بزرگ زنانه موجود دارند و افراد چاق معمولاً در انتخاب و خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه اشتباهاتی انجام می دهند.
 به طور مثال همیشه به دنبال لباسهای تیره، ساده و گشاد می باشند. در حالی که با اطلاع از اصول ست نمودن لباس خواهند توانست، لباسهای متناسب با فرم بدن و در عین حال زیبا و مطابق مد روز را تهیه کنند؛ بنابراین پوشاک زنانه سایز بزرگ برای افرادی طراحی و تولید خواهد شد که سایز آنها نرمال نباشد و در محدوده استانداردهای مد و فشن قرار نگیرند.
با توجه به محدودیتهایی که ویروس کرونا برای مردم جهان بوجود آورده، سبک زندگی افراد تغییر کرده و یکی از تغییراتی که پس از شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد شده است، تمایل بیشتر افراد به خریدهای اینترنتی می باشد.
 البته خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه و کفش نسبت به خرید مستقیم آنها مزایا و معایبی خواهد داشت، مزایایی همچون کاهش هزینه های جانبی همچون هزینه ی رفت وآمد، راحتی در خرید، دسترسی ساده تر، امکان خرید بدون دردسر، صرفه جویی در وقت، امکان بررسی بیشتر کالا و همچنین مقایسه ی آنها و… از جمله مزایای خرید اینترنتی می باشند که باعث خواهد شد تا به مرور زمان این نوع خرید جایگزین خرید سنتی گردد.
از سوی دیگر زمانی که به طور مستقیم از فروشگاهها خرید خواهید کرد، امکان بررسی جنس لباس، نوع دوخت آن و از همه مهمتر پرو کردن لباس را خواهید داشت، اما در خرید اینترنتی پوشاک این امکان برایتان وجود ندارد، بنابراین امکان دارد لباسی که خریداری نموده اید دقیقا سایزتان نباشد و یا جنس و مدل لباسی که خریده اید برایتان خوشایند نباشد. 
در این مطلب به بیان چند توصیه ی مهم و کاربردی می پردازیم، که در هنگام خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید دقیق تر و بهتر پوشاک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

1.    سایزتان را به دقت اندازه گیری نمایید.


معمولا تولیدکنندگان لباس زنانه و مردانه در هر قسمت از دنیا متناسب با میانگین اندازه ی ساکنین آنجا، از سیستم خاصی برای سایزبندی لباس های تولید شده در آن قسمت، استفاده خواهند کرد. این معیارها اغلب شامل پارامتر هایی همچون، اندازه های دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد. 
در واقع با دانستن روش درست اندازه گیری و همچنین دانستن اندازه های خودتان، دیگر نگران کوچک و یا بزرگ بودن لباسهایتان نخواهید بود، ضمن اینکه می توانید با خیال راحت به صورت غیرحضوری خرید کنید و از خریدتان نیز لذت ببرید. از جمله معیارهای مورد نیاز برای خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه ، لازم است که اندازه های زیر را در نظر بگیرید.
بالاتنه: اندازهی دقیق دور سینه و اندازهی دور کمرتان
پایین تنه: اندازهی دور کمرتان و اندازه ی دور باسن

 

2.     اندازه ها را با نمودارها و چارت سایز مقایسه نمایید.


راهنمای سایز را در سایت فروشنده مطالعه کنید و با توجه به اندازه هایتان مقایسه کنید که کدام سایز مناسب شما خواهد بود. علاوه بر این در سایت تولیدکننده و همچنین برند لباس مورد نظرتان هم راهنمای سایز را چک نمایید و ببینید که آیا تولیدکننده جدول سایز جداگانه ای ارائه کرده یا خیر. چرا که امکان دارد، در سایت فروشگاه یک راهنمای عمومی برای جدول سایز بندی گذاشته باشند و برای یک کالای خاص و با مارک مشخص ،کارآمد نباشد.
برای این که بتوانید سایزتان را تعیین نمایید لازم است با نشانه های سایزبندی آشنایی بیشتری داشته باشید.
علامت EU) European Union) برای سایز اروپایی، US) United States of America) نشان دهنده ی سایزهای آمریکایی و UK) United Kingdom) برای سایزبندی انگلیسی می باشد. در کشور ما سایزبندی اروپایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما با توجه به جهانی شدن صنعت پوشاک، دانستن بقیه ی نظامهای سایزبندی هم برای انتخاب لباس خوب می تواند کمک کننده واقع شود.
به عنوان مثال در مورد لباس بانوان، اگر طبق سایز اروپایی شما ۳۸ باشید، در سیستم انگلیسی سایزتان ۱۰ و در سیستم آمریکایی معادل ۶ می باشد؛ همچنین اگر سایزتان ۴۰ اروپایی بود، در سیستم انگلیسی برابر با ۱۲ و در سیستم آمریکایی ۸ در نظر گرفته می شود. و به همین ترتیب می توانید سایزهای دیگر را محاسبه نمایید.  
در مورد پوشاک مردانه قضیه کمی تفاوت دارد. سایزبندی آمریکایی و انگلیسی در پوشاک مردانه مشابه یکدیگر می باشند، ولی با سایزبندی اروپایی متفاوتند. به عنوان مثال اگر سایز اروپاییتان ۴۶ بوده، سایز آمریکایی و انگلیسی شما ۳۶ می باشد یا اگر بر طبق سیستم اروپایی سایز شما ۴۸ باشد، در سیستم آمریکایی و انگلیسی سایزتان ۳۸ در نظر گرفته می شود و به همین ترتیب بقیه سایزها را در نظر می گیرند. 
 برای پوشاک کودکان معمولا از سن در کنار دو سیستم انگلیسی و آمریکایی استفاده می کنند. سایز ۳ آمریکایی برابر با سایز ۴-۳ انگلیسی، سایز ۴ آمریکایی برابر با سایز ۴-۵ انگلیسی خواهد بود و بقیه سایزها به همین ترتیب محاسبه می شوند.

 

 

3.    جنس های مختلف پارچه را بشناسید.


در هنگام خرید حضوری شما می توانید با لمس پارچه و پوشیدن آن لباس، جنس پارچه را از نزدیک حس کنید و میزان خاصیت کشسانی آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی کش می آید و جنسی نرم دارد یا خیر!
به عنوان مثال بعضی از پارچه های غیر نخی و  نایلونی برای بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت های پوستی خواهند شد بنابراین به جنس پارچه ی لباس باید توجه ویژه ای داشته باشید و نباید تنها به نگاه کردن به عکس اکتفا نمایید. 
 در مورد جنس پارچه به کار رفته در لباس یا زیره و رویه ی کفش انتخابی شما، بایستی به صورت دقیق و جزیی در سایت های معتبر فروش اینترنتی توضیح وجود داشته باشد، چنانچه با جنس پارچه ها آشنایی داشته باشید، می توانید به خوبی مشخص کنید که چه لباسهایی برایتان مناسب می باشد و چه لباسهایی با وجود ظاهر مناسبشان برای شما کاربردی نمی باشند.
 به عنوان مثال پارچه های مصنوعی به گلوله گلوله شدن معروف می باشند و به مراقبتهای ویژهای احتیاج دارند. به بیان دیگر، برای سالم نگه داشتن آنها احتمالا باید هزینه ی بالایی را  خشکشویی صرف کنید. اگر دوست دارید لباس شما با وجود شستشوی مداوم و همچنین مکرر ظاهر خوب و سالمی داشته باشد، می توانید از لباس هایی با جنس الیاف طبیعی همانند نخ، پشم، کشمیر، لینن و ابریشم استفاده نمایید.
احتمالا در کمدتان لباسهایی وجود دارند  که به  جنس پارچه شان علاقه ندارید و به همین دلیل آنها را استفاده نمی کنید. بر همین اساس می توانید مشخص کنید که چه نوع پارچه هایی مطابق سلیقه ی شما نمی باشند و در هنگام خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه نیز می توانید این نکته را در نظر بگیرید و با بررسی جنس پارچه خرید دقیق تر و مقبول تری را برای خود داشته باشید.

4.    طبق بزرگترین اندازه هایتان لباس را سفارش بدهید.

 

اگر انداره دور کمرتان در دسته بندی مدیوم قرار دارد اما دور باسنتان ایکس لارج می باشد، باید بر اساس سایز بزرگتر لباس مورد نظرتان را خریداری کنید، چرا که به عنوان مثال اگر پیراهنی مدیوم تهیه کنید، کمر لباستان اندازه خواهد بود اما در قسمت باسن تنگ می شود و اگر قسمتی از لباستان تنگ باشد دیگر قادر به اصلاح آن نخواهید بود در حالی که اگر کمر لباستان گشادتر باشد می توانید با مراجعه به خیاط آن را کمی تنگتر نمایید و یا اگر خودتان امکانش را داشته باشید در خانه کمر لباستان را تنظیم می کنید. در خصوص طول لباس هم همین نکته صدق خواهد کرد به عنوان مثال اگر کمر شلوارتان اندازه انتخاب شود، می توانید طول پاچه ی شلوار را کوتاهتر کنید اما برعکسش امکانپذیر نمی باشد.
 

5.    پوشاک را از فروشگاه های معتبر بصورت اینترنتی خرید نمایید.

سعی کنید حتما از فروشگاه های معتبر خرید لباس را تهیه کنید تا اصل بودن کالا و امکان مرجوع کردن آن حتما تضمین گردد. پیجهای اینستاگرامی معمولا گزینه ی خوبی برای خرید اینترنتی نمی باشند چرا که نمی توانید مطمئن باشید خریدتان چه زمانی به دستتان خواهد رسید و اگر لباستان اندازه نباشد احتمال دارد نتوانید پوشاکی را که خریداری نموده اید مرجوع کنید. از سوی دیگر امکان تقلب در این پیجها و فروشگاه های غیرمعتبر بسیار زیاد است و ممکن است جنسی را که خریداری می کنید تقلبی و بی کیفیت تحویل بگیرید. البته قابل ذکر است که در بین این فروشگاه ها ، پیج های معتبر هم وجود دارند که حتما قبل خرید باید بررسی کنید.
چه فروشگاههایی معتبر می باشند؟
شاید برای شما سوال پیش آمد که چه  فروشگاه هایی برای خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه می توانند مناسب باشند.
•    نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند.
•    محل فروشگاه یا آدرس دفتر مرکزی در سایت فروشگاه وجود داشته باشد.
•    در شبکه های اجتماعی به صورت فعال حضور داشته باشند.
•    برای هر محصول توضیحات جامع و کاملی بیان کرده باشند.
•    امکان درج نظرات مثبت و همچنین منفی کاربران در مورد محصولات مختلف وجود داشته باشد.

6.     قوانین خرید اینترنتی و طریقه ی بازگرداندن کالا را بررسی نمایید.

در سایت فروشگاه شرایط بازگرداندن کالا را به دقت بررسی کنید و با قوانین پس دادن کالا آشنا شوید. باید بدانید دقیقا تحت چه شرایطی می توانید لباستان را تعویض نمایید و معمولا چه لباسهایی را می توان مرجوع کرد؟ به عنوان مثال در بیشتر فروشگاه های اینترنتی لباس های زیر را نمی توانید مرجوع نمائید بنابراین حتما طبق اندازه هایتان سفارشات خود را ثبت کنید و از سوی دیگر حتما از برندهای معتبر خریداری کنید تا از کیفیت لباس زیرتان مطمئن باشید.

7.     توضیحات سایت فروش را به دقت بخوانید.

توضیحات سایت فروش اینترنتی می تواند بسیار کاربردی باشد. توضیحاتی که روی سایت قرار داده می شود، معمولا به شما جزییات دقیق کالا، نحوه ی نگهداری و همچنین شستشو و البته راهنمایی در مورد اینکه کالایی که تهیه می کنید، برای چه موقعیت هایی مناسب می باشد را در اختیار شما قرار می دهند. بار دیگر تأکید می کنیم، فروشگاه اینترنتی که برای خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه انتخاب کرده اید، باید حتما توضیحات کامل در جهت معرفی هر محصول ارائه داده باشد. در صورتی که مشاهده کردید سایت فروشگاه از ارائه ی توضیحات لازم خودداری کرده است، بهتر است از آن فروشگاه خرید را انجام ندهید.

8.    نظرات کاربران را به دقت بخوانید.

کاربران معمولا راجع به جنس و سایز کالایی که به دستشان رسیده نظراتی کاربردی خواهند داد. در انتخاب پوشاک حتما نظرات کاربرانی که محصول را تهیه کرده اند، به دقت مرور کرده و به دنبال نظراتی باشید که در مورد سایز، تن خور و کیفیت جنس لباس باشد، تا متوجه میزان تطابق لباس با سایزتان شوید. با توجه به نظرات، احتمال دارد، لازم باشد که شما سایز بزرگتر یا کوچکتری را خریداری کنید، درحالیکه ممکن است در عکسها لباس تنخور خوبی هم داشته باشد، اما در آخر  احتمال دارد در قسمت سینه تنگ و به شکل نامرتبی در قسمت لگن برای شما گشاد باشد ، یا ترکیب نامتناسب دیگری ایجاد کند.

9.     زمانی که لباس به دستتان می رسد به کیفیت و تنخور آن توجه کنید.

یک لباس خوب و باکیفیت نشانه هایی خواهد داشت، که با بررسی این نشانه ها می توانید متوجه شوید کیفیت لباسی که در خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه انجام داده اید، چطور است.
•    به دوخت آن با دقت نگاه کنید؛ دنبال نشانه هایی همانند بازشدگی، دوخت ناقص یا شل، گره خوردگی، دوخت ناصاف و همچنین هر گونه نقص دیگری در دوخت بگردید. بعد از آن با دو دست خود به آرامی دو سمت دوخت را بکشید تا متوجه شوید که دوخت لباس به چه اندازه محکم می باشد. اگر هرگونه نشانهای از باز شدن دوخت حس کردید لباس را مرجوع نمایید.
•    برندهای ارزان قیمت برای صرفه جویی در هزینه ها سعی می کنند، تا برای تولید لباس، کمترین پارچه ی ممکن استفاده کنند. به همین دلیل معمولا در این برندها آستین ها و پاچه ها بسیار کوتاه می باشد. شانه ها فضای کمی برای حرکت راحت دست ها دارند، درزها به طرز آزاردهنده ای تنگ می باشند و لباس به خوبی بروی بدن قرار نمی گیرد  در حالی که احتمال دارد در جدول سایزها عددی دقیقا مطابق سایز شما نوشته شده باشند. بنابراین لباس را بلافاصله پرو نمایید و از فیت بودن آن روی بدنتان اطمینان پیدا کنید.
•    تمام جادکمه های لباس را بررسی نمایید تا مطمئن شوید اندازه و دوخت مناسبی دارند. بعد از این مرحله نوبت به بررسی دکمه ها می رسد. آیا جنس با کیفیتی برایشان در نظر گرفته شده است؟ محکم دوخته شده اند؟ در صورتی که جواب هر دو سوال مثبت باشد، همه ی دکمه ها را ببندید. اگر هر کدام از جا دکمه ها بیش از حد تنگ باشد، لباس را مرجوع نمایید.
•    نخی که بی کیفیت انتخاب شود، به مرور زمان بی کیفیتر هم خواهد شد. یک دقیقه وقت بگذارید و جنس و کیفیت نخی که برای دوخت لباس مورد استفاده قرار گرفته را امتحان نمایید. آیا استحکام آن به اندازه ای می باشد که بتواند برش های پارچه را برای مدت طولانی کنار هم نگهداری کند؟
•    درزها و قسمت های چرخ شده لباس را با دقت بررسی نمایید تا اطمینان پیدا کنید که جای دوخت، چروک خورده یا بی نظم دوخته نشده باشند. لباس را پشت و رو کرده و دوختهای داخلی لباس را هم بررسی کنید. دوخت ناتمام در لبه های داخلی لباس نشانهایی از کیفیت پایین آن می باشد.
تمام مواردی که در بالا اشاره شد برای تهیه لباس مناسب جهت خرید اینترنتی لباس سایز بزرگ زنانه می تواند به شما کمک کند.
 

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید