چگونه بهترین مدل لباس مجلسی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین مدل لباس مجلسی را انتخاب کنیم؟


چگونه بهترین مدل لباس مجلسی را انتخاب کنیم؟


چه برای جشن تولد باشه، چه عروسی و چه مهمانی، قطعا هر خانمی به لباس مجلسی مناسبی نیاز داره که با دقت تمام انتخاب شده باشه. شاید این کار خیلی هم سخت به نظر نرسه و بیشتر شبیه سرگرمی باشه، اما تا زمانی که متوجه نباشید دقیقا دنبال چی می گردید، انتخاب خوبی نخواهید داشت.
بدون شک یک لباس مجلسی مناسب باید در عین سادگی، شیک و چشم گیر هم باشه و به خوبی با فرم بدن شما سازگار بشه. برای این کار تنها کافیه که اصول و قواعد کلی که در ادامه مطلب گفته می شه رو یاد بگیرید و موقع خرید کردن حتما بهشون توجه کنید.


راهنمای انتخاب و خرید بهترین مدل لباس مجلسی


وقتی نوبت به خرید لباس مجلسی می رسه، پیروی کردن از مد روز و خریدن لباس های محبوب، اولین چیزی هست که به ذهن افراد می رسه. برای مثال پیراهن های مجلسی کوتاه که با نام Little Black Dress معروف هستن، از پرطرفدارترین لباس های موجود در بازار به شمار میرن که همیشه روی مد هستن.
اما اگه شما هم قراره که توی یک مهمونی شرکت کنید و حسابی بدرخشید، بهتره که به جای اکتفا به یک لباس ساده و مشکی، به دنبال لباس های بهتر و جذاب تری باشید. برای انتخاب بهترین لباس مجلسی بهتره که حتما به نکات زیر توجه کنید:

 

فروشگاه لباس سایز بزرگ زنانه


۱. تعیین بودجه برای خرید لباس مجلسی


پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید کردن حتما بازه قیمتی مورد نظر و میزان هزینه ای که می خواهید برای خرید لباس صرف کنید رو دقیقا مشخص کنید.
همونطور که خودتون هم می دونید، لباس های مجلسی رنج قیمتی بسیار متفاوتی دارن و هر چقدر که پارچه های با کیفیت تری داشته باشن، قیمتشون بالاتر میره. همینطور وجود تزیینات مختلفی مثل سنگ دوزی، گیپور، و.. هم روی قیمت نهایی بسیار تاثیر گذار هست.
بنابراین بهتره که قبل از خرید در نظر بگیرید که دقیقا چه لباسی لازم دارید و چقدر می تونید براش پول خرج کنید.  تعیین کردن رنج قیمتی باعث میشه تا انتخاب های محدود تری داشته باشید و از خرید کردن پشیمون نشید.
البته اگه لباسی انتخاب کردید که پارچه با کیفیتی داره و مدلش هم همیشه ترنده، ارزش اینو داره که هزینه بیشتری براش پرداخت کنید، چون به تبع می تونید بارها اونو تو مهمونی های مختلف بپوشید.

 

لباس سایز بزگ مجلسی


۲. مشخص کردن فرم بدن


بدون شک مهم ترین فاکتوری که به شما کمک می کنه تا مناسب ترین لباس مجلسی ممکن رو برای خودتون بخرید، فرم بدنتون هست. با توجه به این موضوع، یک لباس مناسب باید ویژگی های مثبت اندام رو برجسته تر کرده و همچنین نقص های موجود رو هم به خوبی بپوشونه.
در ادامه مهم ترین و رایج ترین دسته بندی های مربوط به فرم بدن ارائه شده تا شما با توجه به اون ها بتونید لباس مورد نظرتون رو خریداری کنید.
1.2. اندام گلابی
توی این فرم بدن معمولا بخش پایینی بزرگ تر از نیمه بالایی بدن به نظر می رسه و به طور کلی قسمت پا و باسن بزرگ تر از سایر بخش هاست.
2.2. اندام ساعت شنی
این فرم بدن که حسابی محبوبه، پیش از هر چیزی با داشتن کمر باریک شناخته می شه. در اندام ساعت شنی همونطور که از نامش پیداست، نیمه پایین و بالای بدن با همدیگه متناسب بوده و عرض کمر هم به طور مشخصی نسبت به بقیه بخش ها کمتره.
3.2. اندام سیبی
در دنیای فشن اندام سیبی به اندامی گفته می شه که بالاتنه حجیم تر و بزرگ تر از پا و باسن به نظر می رسه و شانه و سینه ها هم عرض بیشتری نسبت به سایر بخش های بدن دارن.
4.2. اندام توت فرنگی
تا حالا به فرم توت فرنگی دقت کردین؟ این فرم اندام هم دقیقا مثل شکل توت فرنگی در بخش های بالاتنه حجیم تر و پهن تر بوده و عرض بدن در پایین تنه کمتر میشه.
5.2. اندام مستطیلی
توی این نوع اندام معمولا انحناهای زیادی وجود نداره و باسن، کمر و سرشانه ها توی یک راستا باهم قرار گرفتن.

 

 


حالا که با دسته بندی های مختلف اندام زنانه آشنا شدید، وقتشه که فرم بدنتون رو مشخص کنید و با توجه به اون برای خرید لباس مجلسی اقدام کنید. البته اگه شما هم نمی تونید دقیقا مشخص کنید که به کدوم دسته تعلق دارید، بهتره به دنبال لباس هایی برید که ریسک کمتری داشته باشن. از دسته این لباس ها می تونیم به دامن فون و پیراهن هایی با یقه هفت اشاره کنیم.


۳. دقت به سایز در زمان خرید لباس مجلسی


قبل از اینکه این مورد رو توضیح بدیم، بهتره بدونید که برای بیشتر خانم ها چیزی به اسم سایز استاندارد تعریف نشده، چون ممکنه که سایز پایین تنه و بالاتنه افراد با همدیگه متفاوت باشد. بنابراین اگه لباستون رو آماده می خرید، احتمال اینکه به تغییرات مختلفی نیاز داشته باشه، بالا می ره.
شاید براتون جالب باشه که بدونید لباس مجلسی سایز بزرگ با لباس های عادی تفاوت های خاصی داره. به عنوان نمونه یک لباس سایز دو ایکس لارج، الگوی معمولی و سایز بزرگی داره در حالی که تو دسته لباس های پلاس سایز جایی نداره.
در مقابل لباس های سایز بزرگ هستن که ممکنه بر خلاف اسمشون چندان بزرگ هم نباشن، اما تناسبات و الگوهای مختلفی که دارن باعث شده تا برای افراد سایز بزرگ مناسب باشن.
بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که موقع خرید کردن باید بهش توجه کنید، سایز بدن هست. برای انتخاب لباس مناسب باید نزدیک ترین سایز ممکن رو انتخاب کنید و هیچ وقت لباسی که تنگ تر یا گشادتر از سایز اصلی تون هست رو خریداری نکنید، چون استایلتون رو به طور کلی خراب می کنه.

 

مجلسی زنانه سایز بزرگ


۴. انتخاب رنگ در لباس مجلسی


بدون شک رنگ ها با توجه به تاثیرات مختلفی که روی ظاهر افراد می ذارن، نقش بسیار پررنگی در زیبایی و استایل نهاییتون خواهند داشت. بهتره رنگ لباسی که انتخاب می کنید، با رنگ پوستتون هماهنگ باشه و باعث درخشندگی بیشتر شما بشه.
همچنین برای داشتن خرید راحت تر می تونید طیف رنگی مورد نظرتون رو از قبل تعیین کنید و با محدود کردن انتخاب ها، سریع تر لباس مجلسی مناسبتون رو خریداری کنید. برای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ  پیشنهاد می کنیم که دنبال رنگ ها و طرح‌های شلوغ نباشید، چون این موارد در عین زیبا بودن می تونن برای شما انتخاب‌های نامناسبی باشن.


توجه به محیط و مهمانی پیش رو در خرید لباس مجلسی زنانه


همه ما می دونیم که لباس مناسب برای یک تولد دوستانه، کاملا با لباس شب رسمی متفاوته، بنابراین قبل از هر چیزی بهتره که رویداد پیش رو و محیط اون رو برای انتخاب لباس در نظر بگیرید. به عنوان نمونه برای مهمانی های غیر رسمی و تابستانه می تونید پیراهن های رنگارنگ یا گلدار رو امتحان کنید.

این مدل ها با اسم Sundress شناخته می شن و شما با توجه به فرم بدنتون انتخاب های مختلفی پیش رو خواهید داشت. در مقابل، اگه مهمونی موردنظرتون کاملا رسمی هست، بهتره که لباس شیکی انتخاب کنید و دنبال پیراهن های ماکسی با مدل های مختلف باشید.


۵. انتخاب پارچه لباس


وقتی که بدونید نشست پارچه روی اندام های مختلف کاملا با هم دیگه متفاوته، می تونید اهمیت انتخاب پارچه مناسب رو درک کنید. اگه شما هم به لباس های پف دار علاقه دارید، بهتره به دنبال پارچه های خشک تر مثل ساتن آمریکایی باشید. در مقابل پارچه هایی مثل ابریشم یا کرپ، نرم و صاف بوده و حالت افتاده تری دارن.
موقع انتخاب پارچه توجه به قد و وزن هم بسیار مهمه. اگه شما لاغر اندام هستید، پارچه های چسبون شما رو لاغرتر نشون می دن و اگه فرم بدنی پری دارید، پارچه های خشک و پف دار باعث می شن حجیم تر به نظر برسید.

 

لباس مجلسی زنانه


آشنایی با بایدها و نبایدهای خرید لباس مجلسی

 

  • سادگی همیشه چیز جذابیه اما پیشنهاد می کنیم که به اکسسوری های معمول با رنگ های تیره اکتفا نکنید و با کمی خلاقیت استایل بهتری برای خودتون خلق کنید.

  • حواستون باشه که هیچ وقت برای مهمونی های رسمی از لباس های روزمره و اسپرت استفاده نکنید.
  • لباس مجلسی های تنگ و یا خیلی باز چندان رسمی نبوده و برای رویدادهای دوستانه مناسب هستن. بنابراین اگه عروسی یا مهمونی مهمی در پیش دارید بهتره که به دنبال لباس های بیش از اندازه باز نباشید.
  • در استفاده از زیورآلات و اکسسوری ها زیاده روی نکنید و تنها چند مورد شیک و مناسب رو به استایلتون اضافه کنید.
  • اگه رنگ پوستتون تیره هست بهتره که لباس مجلسی با رنگ های پر رنگ و بارزتری مثل بنفش یا فیروزه ای ملایم انتخاب کنید. انتخاب رنگ های قهوه ای و مشکی به خاطر اینکه به رنگ پوستتون نزدیک هست، جذابیت های ظاهریتون رو کمتر می کنه.
  • برای رنگ پوست های روشن استفاده از رنگ های مشکی و سورمه ای کاملا جذاب و مناسبه، اما اگه عاشق انتخاب های ملایم تر هستید، رنگ های پاستلی رو فراموش نکنید.
  • اگه رنگ پوست تیره ای دارید، به دنبال لباس هایی با رنگ طلایی، آبی سلطنتی، سبز جنگلی و.. باشید.
  • هنگام انتخاب لباس حتما سایز مناسب رو خریداری کنید و حتی اگه لازمه از یک خیاط ماهر برای تغییرات جزئی کمک بگیرید تا ظاهر نهاییتون کاملا بدون نقص به نظر برسه. مخصوصا در انتخاب لباس مجلسی سایز بزرگ این موضوع مهمتره چون جاهایی که می تونید از اون لباس سایز بزرگ انتخاب و خرید کنید خیلی کم هستن.
برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید