اشتباهات رایج در خرید لباس سایز بزرگ زنانه

اشتباهات رایج در خرید لباس سایز بزرگ زنانه


لباس سایز بزرگ زنانه و انتخاب آن از آن چالش هایی می باشد که اگر ریزه کاری هایش را بلد نباشید، به راحتی از خیلی خوب به خیلی بد تغییر  می کند.
شاید برای شما هم پیش آمده، بعضی اوقات هنگامی که می‌خواهید جایی بروید، فکر می کنید به اندازه کافی خوش استایل نشده اید و هرچه فکر می‌کنید متوجه ایراد خاصی هم نخواهید شد. در این موقعیت‌ها احتمال دارد با خود بگویید که تمام خانم‌ها خوش استایل می باشند و طریقه لباس پوشیدن را می‌دانند، اما هیچ کس در ایجاد یک استایل بی نقص ماهر نیست، بخصوص زمانیکه صحبت از لباس پوشیدن شود. نگران نباشید با مطالعۀ این مقاله با اشتباهات رایج خانم ها در استایلشان آشنا خواهید شد و از این به بعد می توانید نسبت به استایل خود دقیق‌تر عمل کنید.
 

اشتباهات رایج در انتخاب لباس سایز بزرگ زنانه


انتخاب لباس سایز بزرگ زنانه برای خانم‌ها همیشه مشکل می باشد و دلیل آن اینست که لباس‌های بازاری براساس یک فرم و الگوی خاص دوخته می شود و باید گشادتر از اندام خود لباس تهیه کنند و یا اینکه لباس تنگ انتخاب کنند که باعث می شود، چاقی اندامشان بیشتر نمایش داده شود. در این مواقع خانم‌های چاق و سایز بزرگ اشتباهاتی در انتخاب لباس خواهند داشت که قصد داریم آن ها را بررسی نماییم.

لباس سایز بزرگ همان لباس گشاد می باشد!

در خرید لباس سایز بزرگ زنانه بیان کردیم  که لباس‌های پلاس سایز همان لباس‌های گشاد نمی باشند. بر خلاف باور عموم مردم شما قرار نیست چون سایزتان بزرگ است حتما لباس گشاد بپوشید. پلاس سایز نوعی الگوی خاص برای اندام سایز بزرگ می باشد که نه گشاد خواهد بود و نه تنگ.
 در واقع اندازه‌ی بدن شخص پلاس سایز است و آزادی‌هایی که خانم‌های تپل و سایز بزرگ در لباس باید داشته باشند را دارد. دقت داشته باشید گشاد پوشیدن و یا تنگ پوشیدن به یک اندازه شما را چاق نشان خواهد داد.

پلاس سایزها فقط مشکی بپوشند!
 

پیش از این معمولا پلاس سایزها رنگ مشکی را انتخاب می کردند. چون باور داشتند رنگ مشکی برای اندام چاق مناسب است و اندام چاق را لاغر نشان می‌دهد. اما امروزه برخلاف گذشته رنگ‌ها را برای اندام خاص محدود نمی‌کنند. این درست است که رنگ‌های تیره همچون زرشکی، سورمه‌ای، مشکی و… شما را لاغرتر نشان خواهد داد. اما، به این معنا هم نیست که نمی‌توانید رنگ‌های شاد و روشن را در استایل خود ست کنید. 
در مقالات مربوط به رنگ مناسب لباس برای افراد چاق بیان کردیم که رنگ‌های شاد و روشن هم می‌تواند شما را جذاب تر نشان دهند، به شرطی که بلوک رنگی مناسب را انتخاب نمایید. یعنی قسمت‌های متناسب‌تر اندام را رنگ روشن و شاد و قسمتی از اندام که چاق‌تر از بقیه قسمت های بدنتان است را با رنگ تیره بپوشانید.
 
 

استفاده از شلوارهای گشاد، لگ و همچنین ساپورت برای خانم‌های پلاس سایز ممنوع است!


این باور که پوشیدن لگ، ساپورت و شلوارهای گشاد شما را چاق تر نشان می دهد، غلط است. البته در صورتی که شروط استفاده از آن را نیز رعایت کنید. در صورتی که قصد پوشیدن لگ را دارید از تونیک‌های بلند تا زیر زانو استفاده نمایید. 
در صورتی که به ساپورت‌های نازک علاقه دارید به همراه تونیک و لباس‌هایی تا بالای زانو استفاده نمایید. باتوجه به شکل اندام که در لباس سایز بزرگ زنانه توضیح دادیم، شلوارهای گشاد نیز زمانی مناسب خواهد بود که پایین تنه‌ی شما لاغرتر یا متناسب با بالاتنه شما باشد و شما قدتان بلند باشد. در کل شلوارهای راسته برای همه‌ی اندام مناسب خواهد بود.

شلوار مناسب تر است یا لگینگ؟

لگینگ که در ایران به عنوان لگ معروف شده است می‌تواند انتخاب مناسبی برای لباس سایز بزرگ زنانه باشد؛ اما به شرط اینکه آن را با یک تونیک بلند همراه نمایید. در غیر این صورت به جای استفاده از لگینگ، پیشنهاد می شود شلوارهای معمولی راسته استفاده کنید تا فرم بدنتان را زیباتر نشان دهد.

طرح پارچه های شلوغ و بزرگ بهتر است!

هرچه طرح پارچه بزرگ‌تر و شلوغ‌تر در نظر گرفته شود، اندام چاق‌تر دیده می‌شود و برعکس هر چقدر طرح پارچه ریزتر و به هم پیوسته‌تر باشند نگاه بیننده را درگیر خواهند کرد و اندام تپل نظر بیننده را کمتر به خود جلب می‌کند. همچنین پیشنهاد می شود، طرح پارچه را به صورت عمودی انتخاب کنید. طرح عمودی می تواند قد شما را کشیده‌تر و اندام شما را نیز لاغرتر نشان می‌دهد.

 

 

لباس‌های بلند و ساده بهتر است!

هیچگاه مدل دوخت و اندازه‌ی لباس سایز بزرگ زنانه را فراموش نکنید. لباس‌هایی که دارای مدل و برش می باشند گاهاً می‌توانند شما را لاغرتر از معمول نشان دهند. برعکس هرچه لباس بدون مدل، یکسره ساده و بلند دوخته گردد شما را مثل یک توپ گرد نشان می دهند و این حالت زیبا نمی باشد. 
در صورتی که کمر شما نسبت به بقیه‌ی اندامتان لاغرتر باشد پیشنهاد می شود از مدل لباس‌هایی که کمربند دارند استفاده نمایید. اگر پایین تنه‌ی به نسبت متناسبی دارید بهتر است مدل‌های کوتاه را انتخاب کنید که پاهای شما را بیشتر نمایش دهد و اندام لاغرتر دیده شود. اگر بالاتنه‌ی شما به نسبت پایین تنه کوچک‌ تر باشد بهتر است مدل‌های پانچ را استفاده کنید.


در استایل خود از دامن‌های بلند استفاده کنید!

از دیگر اشتباهات رایج در انتخاب استایل خانم‌های چاق و همچنین سایز بزرگ می توان گفت که از دامن‌های بلند و نیز گشاد استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه دامن‌های خمره‌ای کلوش و کوتاه برای خانم‌های سایز بزرگ مناسبتر هستند. 
البته دامن‌های بلند هم در صورتی که قد نسبتا بلندی دارید و طرح دامن عمودی باشد می‌توانید با بلوز استفاده نمایید، اما در کنار کت‌های بلند استفاده نکنید.

اکسسوری‌های نسبتا کوچک مناسب خانم‌های پلاس سایز است!

اکسسوری‌های کوچک شما را لاغرتر نشان نخواهند داد. بر خلاف آنچه عموم مردم فکر می کنند کیف‌های کوچک تپل بودن شما را بیشتر نشان خواهد داد. بهتر است از کیف‌های متوسط و بزرگ، گوشواره‌های کشیده و نیز کفش‌های پاشنه بلند برای لاغرتر دیده شدن استفاده نمایید.
انتخاب اکسسوری مناسب  برای لباس سایز بزرگ زنانه

اگر تنوع رنگ‌ها را دوست دارید و از اینکه، مجبور هستید سراغ لباس سایز بزرگ زنانه ای به رنگ تیره بروید، خسته شده‌اید؛ معجزه اکسسوری را باور کنید. پیشنهاد می کنیم یک گردنبند زیبا با رنگ‌های شاد و روشن به گردن خود بیاندازید یا اگر گردنتان بلند و لاغر می باشد از یک دستمال گردن شاد و رنگی استفاده نمایید تا تیرگی رنگ‌ها را از بین ببرید.
نکته مهم و قابل توجه این است که اکسسوری‌های شما نباید توجه را به سمت اعضایی که اضافه وزن دارند، جلب نماید. مثلا اگر شکم دارید نباید از یک گردنبند بلند استفاده کنید.


خرید لباس پلاس سایز بر اساس مد یا زیبایی

ترندهای دنیای مد و لباس اغلب برای افرادی طراحی خواهند شد که وزن متعادلی داشته باشند. مگر اینکه برند معتبری لاین یا خط تولید محصولات اختصاصی برای لباس سایز بزرگ زنانه نیز داشته باشد و بتواند ترندهای این حوزه را تحت تاثیر خود قرار دهد، به همین دلیل پیشنهاد می شود خانم‌های سایز بزرگ، ترجیحا به دنبال ترندها نروند و بیشتر به فکر زیبایی بیشتر باشند.
 برای مثال احتمال دارد، رنگی که ترند سال 2022 باشد شما را چاق‌تر از معمول نشان دهد؛ بنابراین بهتر است رنگ سال را ملاک قرار ندهید و رنگی را انتخاب کنید که حتی اگر رنگ سال نباشد اما شما را زیباتر نشان دهد.
در نهایت سعی نمایید ترندها را با قوانین انتخاب لباس سایز بزرگ زنانه مورد مقایسه قرار دهید و تنها در صورتی آنها را انتخاب کنید، که با این قوانین هماهنگ باشند.

تاپ مناسب برای تیپ های سایز بزرگ زنانه

•    پپلوم : سینه شما را حجیم تر نشان می دهد و کمرتان را باریکتر نشان می دهد.
•    گردن اسکوپی : چشم مخاطب را به سمت بالا هدایت خواهد کرد و خط سینه را صافتر نشان می دهد.
•    یقه V : این یقه گردن را بیشتر نشان می دهد و بالاتنه را کشیده تر نشان می دهد.

کت مناسب برای اشخاص پلاس سایز

•    کت با یقه انگلیسی : با ساختار بخشیدن به نیمه بالایی بدن، شکل کلی لباس را جلوه ی خاص تری می دهید.
•    کت تا کمر : این کت ها خط کمر شما را مشخص تر می کند و به ایجاد آن کمک می کند.
•    کت با کمربند: دور کمر شما را بیشتر نشان می دهد و باریکتر نشان می دهد.

کفش و لوازم جانبی شیک جهت استفاده افراد پلاس سایز

•    کمربند: خط کمر شما را مشخص تر می کند و به ایجاد فرم کمک خواهد کرد.
•    کفش های نوک تیز : پاها و حالت پاها را بهتر نشان می دهد.
•    گردنبند: با انتخاب گردنبند در اندازه ی مناسب مثلا تا روی سینه می توانید استایلی شیک تر داشته باشید.
•    دستبند: با توجه به اندازه دور مچ باید آن را انتخاب کنید.
 

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید